Kanapki na słodko

kanapki na słodko

Niektórzy nie uznają kanapek na słodko za coś normalnego. Ja tam nie mam nic przeciw takiej pysznej wariacji. Poczynając od nutelli z bananami ( to w te złe dni), przez domowy dżem truskawkowy, a na serku i owocach kończąc. To taka miła odmiana dla codziennych przekąsek lub śniadań. Można to zrobić w zdrowy i rozsądny sposób. Pozamieniać, poprzeplatać tak, żeby wyszło dobrze.

Ja od długiego już czasu uskuteczniam w domu tę metodę i bardzo ją sobie chwalimy. Zdrowe kanapki na słodko rządzą, kiedy mamy ochotę na coś całkiem innego i odlotowego! Chociaż dla równowagi psychicznej zdarza mi się raz na jakiś czas sięgnąć po niepokonane połączenie, o którym już nie będę pisać, bo wyjdzie, że jestem nutelloholiczką.

Spróbujcie, poszalejcie. Dodajcie zioła, orzechy. Działajcie niekonwencjonalnie. Nie ma opcji, że pożałujecie. Nie ma opcji!

Kanapki na słodko

kanapki na słodko

kanapki na słodko

Składniki:

  • kilka kromek ciemnego chleba
  • 200 g ricotty
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 2 łyżki miodu
  • dowolne sezonowe owoce (u mnie czereśnie, brzoskwinie, truskawki)
  • mała garstka płatków migdałowych
  • kilka kropel syropu klonowego

Sposób przygotowania:

Kromki chleba opiec w tosterze, to nada im przyjemniej chrupkości. Ricottę, jogurt i miód dokładnie ze sobą połączyć. Owoce umyć i odpowiednio przygotować (pozbyć się szypułek, pestek itd.). Płatki migdałowe delikatnie podprażyć na suchej patelni uważając przy tym, żeby się nie przypaliły.

Na kromki wykładać serek, owoce, posypać płatkami i skropić syropem klonowym.

kanapki na słodko

kanapki na słodko

kanapki na słodko

kanapki na słodko

Smacznego!


∗∗∗

Jeżeli ten wpis Ci się spodobał, bądź aktywnym czytelnikiem i wyślij go w świat za pomocą przycisków, które widnieją poniżej. Z góry dziękuję!

PODOBNE WPISY