Skip to content
Menu
Twój koszyk jest pusty

Alicante wakacyjnie! Cz.2

Za oknem leje, wieje i nie ma się co okłamywać – do mojego ukochanego lata jeszcze daleko. Tęsknię już za letnimi sukienkami, zimnymi napojami, rozżarzonym słońcem i nocnym ogniskowaniem . Kocham tę porę roku i będę jej wierna zawsze. ALE. Jest zima, a z zimą trzeba sobie jakoś radzić. Chwytam się każdego pomysłu na jej przetrwanie. Z pomocą przychodzą mi wspomnienia z przepięknej Hiszpanii. Proszę Państwa, Alicante po raz drugi.

Kolejna porcja wspomnień, wspaniałych chwil i momentów godnych zapamiętania.

Wybraliśmy się na stadion Realu Madryt. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd, ponieważ dzięki temu T. spełnił swoje wielkie marzenie. Piłka nożna jest Jego drugą miłością.

Chcieliśmy być idealnie przygotowani do całodniowego wyjazdu do Madrytu, więc sprawdziłam wieczorek pogodę, jaka będzie następnego dnia w stolicy. Hurraaa 24 stopnie! Starannie naszykowaliśmy sobie wszystkie ubrania, oczywiście były tak letnie, że bardziej już być nie mogły i podekscytowani położyliśmy się spać. Kolejnego dnia wszystko szło zgodnie z planem. No może oprócz krótkiego sprintu na stację PKP, bo… chwila jeszcze, przecież widzisz, że włosy nie chcą mi się ułożyć. Po czym i tak związałam je w gumkę. Kobiety! :D

Im bliżej było Madrytu, tym bardziej czułam chłód. Jednak nie zaprzątało mi to długo myśli. Dopiero, jak wyszliśmy z pociągu poczułam, że faktycznie jest mi po prostu zimno. Ale najlepsze było przed Nami, ponieważ jak wyszliśmy na zewnątrz, zamarzliśmy w mgnieniu oka. Po chwili zorientowałam się, że ludzie wkoło Nas są ubrani w płaszcze i kozaki. PŁASZCZE I KOZAKI!! Nasz strój, nie licząc bielizny składał się w sumie z dwóch rzeczy, koszulek i spodenek. Chyba nie muszę tłumaczyć, iż 24 stopni nie było. Jak się później okazało, termometry wskazywały w stolicy zaledwie 16 stopni!. Planując ten wyjazd postanowiliśmy przejść trasę ze stacji PKP na stadion piechotą. Nie zmieniliśmy zdania, ale przepłaciliśmy ten wybór skostniałymi kończynami, odpadającymi nosami i śmiechem wielu ludzi na nasz widok.

Mój wspaniałomyślny mąż postanowił, że po drodze musimy kupić jakieś bluzy. Zgodziłam się na to szybciej, niż On skończył wypowiadać to zdanie. Pełni nadziei weszliśmy w alejkę, z której widać było wystawy sklepowe, a że była ona bardzo długa, byliśmy pewni, że znajdziemy coś dla siebie. Jakże bardzo się myliliśmy. No cóż. Wystawy wyglądały głównie tak:

ALicante Hiszpania Wakacje

Alicante Hiszpania wakacje

W takiej sytuacji pooglądaliśmy sobie wystawione rzeczy. Ja porobiłam zdjęcia. Mąż nie mógł wyjść ze zdziwienia nad podanymi tam cenami, a ja obiecałam sobie, że jak już będę bogata, to wrócę tu na zakupy! Jak się pewnie domyślacie, ani bluz, ani ciepła nie było.

Mojego Lubego rozgrzewała jednak myśl, że za kilka chwil spełni jedno ze swoich marzeń. Mnie to rozgrzewało już trochę mniej, ale ogromnie się cieszyłam, że spełnia założone sobie cele! W końcu mieliśmy bilety, weszliśmy na Estadio Santiago Bernabéu i nie było mowy o tym, żeby mojego T. zatrzymać.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 10

Alicante Hiszpania wakacje

W drodze powrotnej zahaczyliśmy o znany w Madrycie Park Retiro. Ale najpiękniejsze było to, że jak wyszliśmy ze stadionu, było już CIEPŁO! Pięknie świeciło słońce, a my byliśmy w końcu stosownie ubrani.

Alicante, Hiszpania, wakacje

A ludzie biegali i biegali.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 3

Architektura tak jak w Alicante zachwycała Nas na każdym kroku.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 14

Alicante Hiszpania wakacje

Atocha – największa stacja kolejowa w Madrycie. Uwierzcie, można się zgubić!

Mam mieszane uczucia w związku z tym miastem. Spowodowane jest to zapewne brakiem czasu na jego poznanie. Dlatego też nie chcę wyrabiać sobie zdania na jego temat po kilku godzinach pobytu. Kiedyś tam wrócę, bo czuję w nim potencjał.

Kolejnego dnia byłam w swoim żywiole. I nie, poniższe zdjęcie nie przedstawia wejścia do muzeum. To targ! Z ruchomymi schodami…

Tak poukładane pomidory (i cała reszta) wprawiły mnie w dobry humor.

Alicante Hiszpania wakacje

Tak uśmiechnięci i przyjaźni ludzie wprawili mnie w znakomity humor.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 23

Czas na coś mniej kolorowego, jednak nie mniej zachwycającego.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 19

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 17

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 16

Weszliśmy w nieznane kąty, odkryliśmy mniej uczęszczane przez turystów miejsca.

Alicante

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 31

W godzinach południowych nie było żywej duszy w restauracjach.

Niektórzy odpoczywali tak:

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 34

Zachwycałam się nad hiszpańskim jedzeniem w poprzedniej części relacji, ale to na końcu naszej przygody zjadłam jedną z najlepszych rzeczy w moim życiu. Ta sałatka wbiła się na moje smakowe podium szturmem.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 36

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 38

A w takich okolicznościach dane Nam było odpoczywać przy przepysznych potrawach.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 35

Dzień przed wyjazdem wykorzystaliśmy na kąpiele wodne i słoneczne. Błogość.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 40

Wieczorem wybraliśmy się na most, z którego rozpościerał się widok taki, jaki lubię.

Hiszpania-Alicante-wakacje-MLT 37

Zauważyliśmy jeden wielki minus tych wakacji. Były zdecydowanie za krótkie! Następnym razem będą już dłuższe – bez dwóch zdań!

Alicante, dzięki! Miło było Cię poznać.

Zachęcam Was również do pierwszej części relacji.

Udostępnij:

Komentarze

10 komentarzy

1. Pat.
    14 stycznia 2015 @ 14:29

Co za piękne zdjęcia, co za miejsce! U mnie za oknem śnieg, wiatr, zimno a tu takie cudeńka! Narobiłaś mi ochoty na wakacje! A do nich jeszcze tak daleko.. A u Ciebie jak z planami wakacyjnymi? Są już jakieś? :)

14 stycznia 2015 @ 16:30

Dzięki! Sama zatęskniłam za słońcem przygotowując ten post. Zarysy planów wakacyjnych już są. Powoli się rozglądamy. Jak wszystko będzie dobrze, to może zawitamy do Włoch ;) Ale daleko jeszcze do wyjazdu, to i mówić nie ma co za dużo :)

1 lutego 2015 @ 17:57

Plany powoli się klarują, ale nie chcę zapeszać ;)
      PS Ominął mnie jakimś cudem Twój komentarz! Stąd ten mój „refleks” z odpowiedzią ;/

2. Magdalena Zaręba
    13 stycznia 2015 @ 22:20

Hej :) Właśnie trafiłam na Twoją stronkę! Przejrzałam posty… i zrobiłam się głodna. A na noc to źle ;) Dobrze, że ostatni wpis jest o podróży (chociaż jedzenie też się załapało!) to trochę przeszło!

A tak na serio fajnie się Ciebie czyta! Będę wpadała!

Pozdrawiam,
    Magda

14 stycznia 2015 @ 16:29

Rozbawiłaś mnie szczerze swoim komentarzem ;) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam, kiedy tylko będziesz miała na to ochotę!
      PS. Jeżeli zrobiłaś się głodna, to znaczy, że idę w dobrym kierunku w związku ze zdjęciami :D
      Pozdrawiam!

3. anu.sia
    12 stycznia 2015 @ 09:23

Wspaniałe wakacje :) Przeczytałam obie relacje i jestem pod ogromnym wrażeniem. Stadion w Madrycie marzy się mojemu małemu piłkarzowi :) Może kiedyś uda nam się zrealizować marzenia o Hiszpanii :)

12 stycznia 2015 @ 14:12

Dziękuję ;) Mimo, iż nie jestem miłośniczką piłki nożnej, to muszę przyznać, że to co zobaczyłam w Madrycie zrobiło na mnie ogromne wrażenie! Ten stadion jest niesamowity, a wszelkie atrakcje w środku zapierają dech w piersiach, także bardzo polecam. Warto dążyć do założonych sobie celów!